May 26, 2008

Blick i fjärran

Det är mycket som händer just nu, en stor omställning att ge sig in att på allvar dela sitt liv med en annan person. Och jag tänker inte bara på det faktum att man gått med på att dela ansvaret för tre små levande varelser. Det har varit extremt mycket att tänka på, och man får sålla bland saker man gör. Rensandet och ordnandet har tagit mycket tid, mycket mer än vad jag kanske trodde. Många frågeställare om varför man sparar på vissa saker, eller vad de har för nytta. Vad behöver man runt omkring sig egentligen. Det är helt klart läge att ställa upp regler för vad man skall spara. Att "Bra och ha saker" får ha en egen hylla och sen om de stått där orörda i ett år så får de rensas ut.

Jag har fjärmat mig från omvärlden, mer än vad jag kanske trodde jag skulle kunna. Men jag har också bestämt mig för att börja träna och äta rätt. Ju mer jag sett av träningen och tankarna bakom Aikidon desto mer bestämd för att börja är jag. Får se lite vilken klubb som eventuellt är mest intressant, det finns ju en del.

Lev väl!

No comments: