August 4, 2008

Back in Black

Regn rusk, återkomsten till jobbet. Veckorna går så fort när man bara existerar, men vad gör väl det egentligen. Jag har i alla falla lyckats bada i havet i år, ett par gånger till och med, samt nere i Skåne. Nu sitter jag här och läser in mig på nästa projekt och lyssnar på skval-metall.

Nu när regnet smattrar mot rutan så saknar jag de varma soliga dagarna för någon vecka sedan. Den nära nog tropiska värmen, och hettan i lägenheten. Men skam den som ger sig, i årets andra lite större snickar-projekt så fixade vi galler så att flera fönster kan stå på vidgavel utan att riskera nedtrillande katter.
Apropå katter ja, det är en viss skillnad att nu leva med tre små spinnande och busiga liv. Två lurvbollar och en ADHD-katt som knarkar raketbränsle och har ambitioner som monologist.

Det har trillat bort en hel drös saker från min lilla lista, eller egentligen inte, men de har blivit nedknuffade ett par pinnhål. Jag har dock lite roliga ideer och mer inspiration nu när höstens mörker så smått börjar ansetta oss.

Lev väl!

No comments: