August 3, 2008

Mediakarantän

Det var den första tanken som kom till mig när jag insåg att jag inte skrivit här på länge. Man kan fråga sig varför, eller kanske inte. Jag har haft mycket att tänka på, förändringar och tankar som krävt bearbetning. Men i det stora hela så har min nästan totala avhållsamhet från internet och medier fått den tänkta effekten, kanske mer än jag trodde. Att återfå energi och lust för livet, eller i alla fall intiativ i det. Mental arbetsro kanske jag skall kalla det, ideerna flockas, men det stockar sig i fingrarna. Något jag hemskt gärna vill ändra på, att få ro och lust att skriva. Men nog om det nu. Jag har satt upp mål, långa, korta och lite vilda. Jag märker en rastlöshet inom mig, även om det blev den enkla vägen nu. Inga konflikter, men jag lever i alla fall mitt eget liv utan att ursäkta mig. Under semesterns strövtåg så slog mig den enkla lilla frasen: "Kill your darlings". Den bet sig fast och jag vågade ifrågasätta mig själv mer, och det jag varit. En hamster, som samlat på mig saker jag inte använder, i högar överallt. Så nu sitter jag här i vårt gammal nya hem och inser att det finns så mycket omkring mig. Det är skönt att bara vara den jag vill vara, att kunna stå för mig själv och våga ta stegen fullt ut. Det fanns givetvis vansinniga ideer, men det steget tog jag inte, inte än i alla fall.

Jag känner mig som om jag står utanför, men det rör mig inte längre. Jag kan ju vara den och det jag vill. Att slappna av och låta allt ha sin gilla gång, vart livets skutta än bär mig så är jag till ro med mig själv.

Lev väl!

No comments: