November 4, 2008

Eftermiddagsljus

Skymmningsljus över regntunga moln. Ett koffeinstint medvetande släpar sig sakta fram mot dagens slut. Ett återupptäckt forum för att låta fingrarna skriva av sig, eller kanske är det tankar som vill läcka ut. Vart skall man låta ideer och koncept ta vägen, vad skall man låta dem växa upp och bli när dom är mogna och vuxna. Frågor och tankar som stockar sig utefter vägen. Vilket forum är rätt för att få utlopp för sina inre tankar. Skriva, eller kanske smita undan i sin vrå och måla i all ensamhet.

Jag samlar på mig kunskap i små drivor och letar hela tiden efter små hål och stoppa den i. Projekt eller bara inom mig. Skriva mer för andra källor, för att förevisa för alla att se. Det är alltid något som skrämt mig, djupt. Det var väl rädslan för att bli utskrattad och förlöjligad. Nu har jag inte undvikt att konfrontera demonerna, eller kanske, genom att inte ta ut svängarna och låtit ämnet växa fram under mina fingrar. Att hela tiden hålla tillbaks lite, vara lite snäll. Det märks lite i mitt lilla fåtal recensioner, men å andra sidan så var det aldrig några produkter som andra investerat personligt "Cred" i.
Det är hela tiden en inre kamp om vad man vill åstadkomma. Släpas in i sånt man kanske inte fullt ut känner för. Vem vet, det är nog livets gåta?

Lev väl!

No comments: