September 25, 2007

Besiktigad bil och en lång blöt promenad

Den gamla bilen gick igenom bilbesiktningen utan anmärkning. Fick dock en kommentar om att bromsklossar och bromsskivor fram börjar sjunga på sista versen, men ingen anmärkning. Så på vägen från besiktningen till jobbet bestämde jag mig för att nu är det allt dax att börja se sig om efter något nytt. Något mindre lockar, men även en miljöbil lockar. En Toyota Prius vore riktigt skoj, men priset är lite högt för den. Men vem vet, jag skall åka runt och förhandla och prata en del. Fick rådet att prata med lite olika Toyotahandlare här i västsverige, det kan få ned priset en del.

Lagom till jag kom tillbaks så började regnet strilla ned utanför fönstret. Det regnade hela förmiddagen, men det blev ett kort uppehåll kring lunch och vi bestämde oss för att ta en promenad. När vi kommit en bit upp på långa rundan så började det dock givetvis regna mer, och jag tackade min lyckliga stjärna att jag fått med mig jackan. Andra var mer förutseende och hade med regnponcho. Det hela blev dock en bra promenad trots vädret, med mycket prat och ett par goda skratt, något som värmde min själ. Tillbaks på jobbet blev jag lätt ofokuserad igen, får skärpa till mig en par snäpp, för det är mycket som skall göras de veckorna som kommer nu. Det är en lite klurig situation jag satt mig i, får försöka avvakta och bara flyta med ett tag tror jag.

No comments: