September 4, 2007

Vårstädning ...lite försent.

Ibland kanske man plötsligt ser sitt liv genom konstiga företeelser, som vårstädning, som ploppade upp i mina tankar. Varför kan man tycka, nja, ibland kanske man känner att man får rensa ut, städa för att komma rensa vägen för sig själv.
Men egentligen så kom jag och tänka vårstädning när jag kommenterade en väns blogg, och loggade på här igen, för mycket skräp som låg här i hörnena, det kändes som det var dax för vårstädning, vårstädning i mitt liv och min blogg. Det var för mycket svart äcklig snö som låg kvar här. Men nu är det rent och skinande.

Och det känns ganska bra idag. Var hos Tove&Anders i Stockholm i helgen och gick igenom ett projekt jag slitit med som ett djur de senaste åren. Det är inte på långa vägar helt klart, men mer än hälften är avklarat, så nu känns det i mångt och mycket som nedförsbacke. Att ljus i tunneln denna gången inte är tåget. Men det är klart att jag ångrar att jag var så introvert med detta och höll allt så hemligt, ville väl överraska nära och kära, nja det gick som det gick.

Så jag tänkte försöka bli lite mer produktiv här, skriva lite vad jag gör med mitt liv, men nu skall det jobbas lite också.

Lev väl!

No comments: