September 26, 2007

Bok&Biblioteksmässan

Idag var en ny dag, och en vacker dag. Är lätt förvirrad och lite konfunderad över mig själv, måste ta mig samman. Var annars tidig på jobbet idag, och fick en hel del gjort. Vid nio var det sen kurs om filter och filtreringsteknik. Lite matnyttigt och lite gammal skåpmat, men en bra uppfräschning av mina kunskaper som fick sig en törn på LFF. Börjar mer och mer glida tillbaks på min ide om att kanske hoppa av detta nu och starta eget istället. Det känns som ett långt steg, men jag vet jag har några bra kontakter och det känns inte längre som ett utopiskt projekt. Vi får se helt enkelt.


Framåt tre kastade jag mig sen iväg till centralen och plockade upp Tove och alla prylar hon hade med sig. Känns bra att kunna hjälpa något igen, göra något som uppskattas. Vi åkte sen till Bok&Biblioteksmässan, där vi började roda i deras monter och upptäckte att en del saker saknades. Så efter lite chillande i utställarloungen i väntan på att få komma fram till servicedisken så skuttade vi över och handlade tejp och häftstift, och lite förplägnad, på ICA Focus. I väntan på att Anders skulle komma så satte vi sedan upp affischer och donade i montern. Vi upptäckte också att närmaste grannmontern var någon form av frikyrkligt förlag eller liknande. Det kan ju bli spännande.

Mitt humör fick sig en liten boost också, för Tove är så snäll och omtänksam. Det känns skönt att kunna leverera saker till dom nu äntligen. Postorderkatalogen till Western har kommit en bra bit på vägen nu. Det som saknas nu är kläder, men efter lite spånande med Tove så kom jag fram till ett bra angreppssätt att sortera upp det avsnittet. En uppdelning som helt klart kommer hjälpa och underlätta för på spelare och spelledare. Det känns också väldigt skönt att kunna överlämna ett korrläst och mer strukturerat utkast på avsnittet om "The National Grange". Det känns helt klart som dom gillar det och att det får komma med i nya utgåvan av Westernrollspelet.

Lev väl!

No comments: