April 3, 2008

Dagens Citat

Mikael Tornving:

"Jag vill bara säga att kvällspressens nöjesjounalistik är en dålig källa att grunda sin världsuppfattning på."

Jag har börjat få en ny vardagshjälte, eller kanske inte. Men det enda halvvettiga radioprogrammet på P3, morgonpasset, har i skrivande stund en mycket bra och rolig intervju med ovan nämnda komiker. En vettig och mycket jordnära person, som jag djupt sympatiserar med. Och förundras än en gång över att det verkar finnas människor där ute som tror att det som kvällspressen skriver är sant, eller ens i närheten av sant. Eller tror att allt som sänds i TV är sant, och inte noga tillrättalagt i manus. Jag kan inte undgås att förundras, och anser för övrigt att alla människor bör tvingas att se hela UR:s serie "Ramp om Media". Där man ärligt och öppet visade hur TV, dokusåpor och annat populärt fungerade bakom kulliserna. Hur omfattande manusskrivande man har och vilka intervjutekniker man använde för att få TV-mässiga sekvenser. Nog med galla för idag. Men helt ärligt så är det nog dax att starta en motrörelse, men mot vad kan man ju fråga sig. För man kommer ju säkert bli kallad bakåtsträvare, och kanske är man det om man gillar böcker. För jag älskar verkligen gamla böcker, pappret, lukten, teckensnitten och bilderna.

Lev väl!

No comments: