April 9, 2008

Life goes on...

Det blir lite stora glapp i mitt skrivande här nu av och till, och det beror på flera olika orsaker. Mest att jag varit borta på kvällarna de senaste dagarna, men även på att jag ordnat upp sakerna kring min gamla bil och att mina händer stelnat en del de senaste veckorna. Händernas nya belägenhet gör att det är lite tröttsamt och jobbigt att skriva. De stelnar till och ömmar en hel del av och till, så det är nog läge att gå till Farbror Doktorn om det inte blir bättre. Jag har i och för sig börjat träna med min klämboll igen.
Åter till bilen också då. Den blev inlöst av försäkringsbolaget nu i början på veckan, eller rättare sagt, dom valde att lösa in bilen. Så nu är det hög tid att ge sig ut och leta efter en ny bil. En sak är dock säker, det skall bli en miljöbil den här gången.

Igår så var det så till sist dax att få sett "Sweeney Todd", Tim Burtons musikalfilm med Johnny Depp. Den var underbart tjusig, grafisk på Burtons härliga sätt och underbart befriande, även om det var en musikal. Både scenografin och historien är härligt mörk, och att inte förglömma ganska blodiga. Det är helt klart en film att rekommendera för andra, som så ofta med Burton så är den bra.

I övrigt har våren kommit nu känns det som. Och jag har fått promenerat mer nu igen, tagit mig lite tid och sen även sett till att jag varit tvungen. Det var riktigt härligt väder både igår och i förrgår. Solen värmde och jag kunde inte låta bli att ringa och prata lite i telefon en stund. Livet knattar på framåt nu och vi har börjat bygga en vision om en framtid.

No comments: