March 10, 2008

Oj, jag fyller 250

Hajade till idag, för jag upptäckte en sak jag inte noterat förut. Att jag nu uppenbarligen har skrivit 250 inlägg, och tänkte sen "Oh shit!" kan det vara så. Jag lugnade mig dock efter ett tag, för det är ett fyrtiotal som inte publiserats för dom är mer interna diskussioner med mig själv. Är det konstigt att ha interna diskussioner? Jag skämtade lite om det på GothConmötet jag var på i lördags, att jag överlagt med mig själv om hur jag funderade på att lösa en sak. Men egentligen så är ju det lite sant, att jag för interna diskussioner och argumenterar med mig själv. Jag funderade på det för min son pratar med sig själv ibland, och även om jag inte gör det högt, så kanske det är ett släktdrag. Vem vet?

Helgens övningar har annars genererat tre sopsäckar med skit som åker ut. Jag skall jämlar i mig aldrig någonsin mer samla på massa "Bra och ha"-saker. En gång om året minst skall det rensas bland gamla datorprylar, för nu står det nära 2 Coop-kassar med dataskrot, och nära en sopsäck med kartonger och instruktionsböcker har redan slängts. Det känns lite som en mentalbörda som långsamt lättar ju mer grejer jag gör mig av med, lättar mitt inre liksom. Väldigt konstiga känsla så, men jag har dock inte riktigt hunnit så långt som jag önskade.

Det blev lite kort här nu, hade tänkte skriva mer, men halkade bort lite och har annat att göra här på jobbet. Det är full rulle nu idag och i morgon, sen så åker jag iväg. Jag har haft en givande diskussion med min arbetsgivare, och löst ut ett par knutar. Jag känner att jag kan prata och får framfört det jag menar på ett bra sätt. Jag fungerar och är inte så himla rädd för allt, för min egen skugga.

Lev väl!

No comments: