March 26, 2008

Upp, ned, fram och tillbaks

...och runt en liten sväng.

Det är mentala efterdyningar efter GothCon, eller det var i alla fall det under söndagen och måndagen. Mycket händer på en gång, mycket frivilligt och några ofrivilliga situationer. Hela konventet kändes tomt och konstigt, flera vänner var inte där, och andra var bara där som hastigast. Och trots lite spel så var det tomt, även om lördagen var hektisk med allt som skulle fixas inför auktionen, samt själva auktionen. Jag pratade lite med folk, och jag hälsade på alla som jag i alla fall anser att jag är vän eller i alla fall bekant med, även om några hälsade tillbaks lite avmätt. Allt som allt var det dock en ganska tervlig helg, även om den kändes tom och konstig. Det saknades mycket, stämmningen var inte riktigt den samma som förr. Tiden har nog sprungit i från mig en del.

Måndagen spenderade jag sedan på resande fot. Efter ett litet missöde på söndagen, så var jag tvungen att hyra en bil. Det var nämligen så att jag körde på en kant och skadade ena framdäcket. Och jag skulle köra upp till Linköping på morgonen och hämta Kristina och katterna. Vilket jag gjorde i den lilla reklambemängda bil jag hyrde.
Väl där uppe fastnade jag lite och hjälpte till med det sista på deras Aikidoläger, gjorde mackor, transporterade överbliven dryckesjom, samt hann med att titta lite på lite träningar med olika lärare. Vilket var mycket intressant faktiskt, och alla i Aikidoklubben där uppe är väldigt trevliga.
Framåt kvällen så körde vi sen ner, och strax utanför Jönköping återmöte vi vintern, och efter Borås så var det rena snöstormen, helt otroligt.

Gårdagen började intressant, med återlämning av hyresbil och snökaos på väg till jobbet. Kristina lämpade av mig på jobbet och kom sen och hämtade mig. Dagen slutades dock sen inte riktigt som vi tänkt, med än mer snökaos och att vi krockade trots att vi har vinterdäck och försökte undvika kaoset. Det var nog det sistnämnda som var problemet. Så eftermiddagen och kvällen spenderades med att fylla i skaderapport och i väntan på bärgare. Den olyckliga medtrafikant vi körde på var dock mycket trevlig, och det var ju inte så mycket att göra åt sakerna det var ju en olyckshändelse. Och vi får ju vara glada att ingen av oss inblandade blev skadade, och att det inte var värre än det var. Så nu har vi hyrbil igen, för ett tag iaf, och så får vi se sen vad dom tror om bilen, den blev ju lite intryckt i fronten, men inga av våra respektive air-bag:ar löste ut, för det gick ju inte så fort.

No comments: