March 19, 2008

Platsen

...där ideer frodas. Sittandes stillsamt i soffan drickandes kaffe med en god vän. Jag har börjat inse lite saker, börjat få mer små ideer. Försöka att få till sociala små stunder, där vänner kan träffas och bara umgås och prata om allt möjligt och möjligen kanske spela spel. Jag skall smida vidare på mina små planer och presentera dom så smånnigom.

Igår var Sulan på besök och vi hade flera intressanta diskussioner, om spel, ideer och projekt man kanske skall försöka sjösätta med tiden. Jag fick en hel del energi och det sprudlar lite, samtidigt som jag är lite nervös och fundersam. Jag har två projekt jag varit lite dubbel inför, men jag tror jag lyckades få fram energin nu igen. Ett av projekten måste jag verkligen se till att slutföra för att sen kunna ge mig ut på grönbete med andra små exkursioner bland fluffiga ideer. Jag talar givetvis om Postodererkatalogen till Western, och trots slit så kvarstår en del, det är och var en tuff munsbit att klara av alldeles själv, men det finns hopp om det i alla fall. Det andra är då min egen lilla variant på figurspelet till Western, eller brädspel, kanske man skall kalla det. Det är ideer om en variant av hybrid mellan lite olika ting, som inte riktigt satt sig än. Och även om jag inte vill prioritera det, så pockar det ibland på min uppmärksamhet.
Det är dock tillbaks till ritbordet en del, även om många av ideerna jag och Sulan spånat fram känns hållbara. Så det är väl bara att se till att få till ett par omgångar speltest så smånnigom.

Mitt hem har lite väl mycket börjat likna ett bombnedslag. Lite grejer här och var och kanske inte den mest strukturerade ordningen, men jag har börjat spåna på vilka saker som skall vara var. Att ta tag i det, få tummen ur, och bestämma platser för sånt jag vill ha kvar, och sånt jag verkligen använder. Att sluta ha massa saker jag inte använder framme, eller kanske i förlängningen inte samla på mig massa saker på samma sätt. Så det kommer väl bli en del städning och plockning bland de sista sakerna som jag ställt fram dagarna fram till GothCon nu. De kläder som folk inte vill ha det får åka till Emmaus eller Myrorna.

No comments: