March 23, 2008

Tystnaden

Jag erkänner, jag har försummat att skriva här. Jag har låtit min tanke och kropp befinna sig på annan plats och i andra dimensioner. Jag har knappt haft på datorn, och jag har kopplat bort mycket av världen omkring mig. Mycket på grund av att det ju varit ett konvent och att mycket känts konstigt och inte alltid som om det längre är jag. Jag tror jag är för snäll, vill vara alla tillags och alltför glömsk och har svårt att strukturera mina tankar. Jag vet att mitt minne fortfarande är rostigt, men det blir bättre.
Så små betänkligheter till trots så var det dock en ganska trevlig helg, med glada människor och faktiskt lite spel. Trots att jag än en gång lyckas trippelboka mig och stökade till det där uppe en del.
Min vana trogen så ropade jag in en bunte spel på auktionen. Bland annat det monsturösa brädspelet Tide of Iron, för jag blev lite nyfiken. Med slank även rollspelet Unknown Armies och en bibba intressanta Gurps supplement. Jag ropade även riktigt billigt in en expansion till ett spel som jag sen kom på att jag ju faktiskt inte äger, det var ju liksom inte mitt. Det gjorde mig lite dålig till mods när jag insåg att så var fallet och att jag inte kommit ihåg det. Det var dock billigt och jag kan säkert få sålt det på Tradera för minst lika mycket.
Idag fick jag ett annat litet ryck och köpte rollspelet Noir, som vi ju då spelade i fredags. Jag gillade konceptet och jag kände att jag ville kolla lite i det. Jag sålde ju lite saker på auktionen också, och har fått plats i bokhyllan nu.
Nu sitter jag här, tänker på morgondagen. Tänker på kommentarer jag fått, helgens händelser, på resan och vad jag vill göra till nästa år, om jag borde göra något, eller borde jag helt lägga ned.

No comments: