March 17, 2008

Vägar

Min väg hem blockerades delvis av snö i morse. Det började lite försiktigt strax efter Mjölby och slog till rejält efter Jönköping. Trots naturens försök att hindra mig så kom jag fram bara lite försenad, och det var inte förrän jag närmade mig Göteborg som det blev köer och elände. Men annars gick allt mycket bra, och det känns inte särskilt ansträngande att göra turerna så ofta som det nu blivit.

Det har annars varit en avslappnad och trevlig helg, träffat trevliga och lite anorlunda människor mot vad jag vanligen kanske gör. Det blev tårtkalas i dojon och hos Kristinas träningskompis, samt en lugn middag med bekanta tittandes på "årets händelse" på TV. Vilket i och för sig kändes lite udda för ingen av oss var särskilt fanatiska fans av tillställningen. Och den var som väntat slätstruken och substanslös, men vad gjorde det när maten och sällskapet var trevligt. Mycket har fallit på plats och det känns som att erfarenheter och förståelse hjälper mig vara en sådan person jag vill vara, snäll och omtänksam.

Tillbaks i Göteborg nu så tar planerandet och fixandet inför GothCon vid, men det var skönt och glädjande att jag lyckades fixa det mesta nu på kvällen. Så det kvarstår nu bara en mindre detalj egentligen, och den avklaras snabbt på onsdag. Jag har samlat ihop lite saker att sälja på auktionen, utöver det jag fick med mig ned från Linköping.

Lev väl!

No comments: