March 31, 2008

Tankar och löften

Jag har lovat mig själv, och en annan person, att tänka att jag duger, precis som jag är. Det tjänar inget till att förneka att jag brottas en del med långa tankar om vad jag egentligen vill, på ett par olika plan. Det har kanske att jag göra med att jag försöker hitta mig själv, och komma underfund med vem jag egentligen är, och vad jag vill med mig själv. För jag har länge ifrågasatt mig själv och min egen förmåga. Till vilken nytta egentligen?
Jag har förundrats över mig själv, och vill så gärna förstå min omgivning och hurdan jag själv egentligen är. För det känns ibland som om jag delvis tappat mitt livs tråd, som om man famlar i mörkret. Och jag börjar lite smått inse att jag nog hamnat i en liten fyrtioårs kris. Eller i alla fall en punkt där jag måste börja ta beslut om vad jag vill. Att jag känner och vill ta kommando över mitt liv, och att jag vågar. Att klara av att titta på mitt liv lite på distans, och le åt mig själv och trivas med mig själv. För hur skall jag klara av att trivas med andra och ge förtroende om jag inte trivs med mig själv?. Jag måste klara av att ge förtroende för att kunna få det.

Nu var det nog med konstiga tankar här igen. Jag har drivor med saker att göra, och inte så där mycket ork egentligen. Jag är lite trött, jag är lite sliten, och jag önskar lite smått ibland att även jag skall drabbas av den förkylning som däckat alla andra i bekantskapskretsen. Att få ett andrum, och kanske tillfälle att sortera och strukturera upp mig själv igen.
Jag har ideer och jag när små projekt, jag har tankar på saker som skulle vara roliga att göra. För mig själv, för mina vänner och för alla andra som är intresserade. Att ha tid och lust åt sånt jag tycker är skoj, små exkursioner ut i min lite snåriga fantasi. Att kanske hitta en lust att skriva små saker igen. Jag skall inte börja hinta riktigt än, för jag har annat jag måste ta tag i, men förhoppningsvis så blir våren mer produktiv och rofylld. Att få tid till att spela små spel, och att få tid till lugna stunder i goda vänners lag.

Så lev väl!

No comments: