February 13, 2008

Drabbad

...av allt möjligt på en gång! Funderingar avlöser varandra, i långa slingrande banor runt mitt medvetande. Vad skulle jag kunna ändra om i mitt hem? Hur vill jag ha det? Vad finns det som betyder något för mig egentligen? Hur skall man tolka sin omgivning? Skall man orka bry sig om sin omgivning? Många frågor och få svar. Det börjar dock bli läge att ställa de där stora frågorna nu, den dagen kommer allt närmare nu.

Jag är än mer förvirrad än vanligt tror jag. Vilket känns lite lustigt för jag trodde inte jag skulle kunna bli mer av den varan. Försöker läsa och hänga med i det som händer i omvärld, men har tappat lusten. Eller i alla fall orken med personer med bristande intelligens. Vilket känns ganska härligt på ett lite mystiskt sätt. Att avskärma sig från dumhet, trångsynthet och absurd vardagsracism. Jag är trött på skenheliga personer som klankar ned på andra bara på grund av att de skulle vara lite anorlunda. Att försöka peka ut och avskärma sig från det som är anorlunda. För det är ju livsfarligt att avvika från gruppnormen idag. I denna era där mobbing blivit TV-underhållning och indirekt accepterat i samhället. Det känns bara än mer skenheligt, att prata sig varma om antimobbing arbete för att sedan hylla den ena dumma underhållningsiden efter den andra. Fördumningen av vårt samhälle går bara längre och längre, så att det nu nästan är omöjligt att orka med att titta på något annat är Kunskapskanalen på TV.

Fast å andra sidan så kan man ju köpa bra Tv-serier från BBC, och bra böcker från Amazon. Läsandet och skrivandet har tagit lite fart på sistone. Ideerna sprudlar lite mer, så nu är det bara att få igång själva skrivandet igen. Projekten finns ju där, det är bara att hugga i och slita på. Jag känner att jag vill åstadkomma något. Något som blir lite mer varaktigt. Skall börjar skriva lite mer artiklar och andra ideer, möjligen också min egen rollspelssetting. Fast jag har å andra sidan ingen lust att göra regelsystem och sånt tjafs.

Lev väl!

No comments: