February 19, 2008

Duracell kanin...

Gårdagen var lite spännande, började med tårta och slutade med än mer tårta. Jag lät mig själv undfalla åt frestelsen och åt lite när det bjöds. I kombination med en längre snabb promenad på eftermiddagen fick det hjärnan att verkligen sparka igång. Så framåt kvällen så inföll stadiet "friformslajvet Duracell Kanin", vilket resulterade i att jag fick satt mig coh faktiskt klarade av att koncentrera mig på att skriva på allvar igen. Det blev några sidor Western, en liten korrektur av mitt bidrag till en intervju, samt lite löst stolpande i min egen Viktorianska Rysar- & Skräckrollspelside. Hjärnan gick som på överväxel och det kändes väldigt skönt, att få tillbaks en hel del driv och motivation igen.

Jag fick även avverkat ett par telefonsamtal och börjat nysta i lite saker under dagen, sånt som behöver uträttas och ställas till rätta. Börja ställa upp en "Att Göra Lista" och beta av punkterna en och en, för att återfå all balans i livet. Jag känner mig dock inte särskilt nervös, eller rädd, mer fylld av tillförsikt och redo att ta lite strid på lite olika fronter. Gör mer sånt jag själv känner för och inte anpassa mig efter viljor som inte har att göra med vad jag gör.

Nu återstår en del tankar och funderingar, men det känns som jag har en ide om vart jag vill och vad jag är på väg nu. Jag skall dock våga tänka på det som vi mer nu, för det är ju mer och mer så, och det är väl tanken. Att bestämma vart vi är på väg, tillsammans och gemensamt.

Så lev väl!

No comments: