February 4, 2008

Kylig måndag

Jag har nu lämnat tillbaks min roliga lilla hyrbil jag hade över helgen. Det var en härlig bil och den är en het kandidat nu när jag skall kolla mig om efter en ny bil. Natten var lite stökig, hade feber och börjar bli kanonförkyld. Det gav upphov till massvis med surrealistiska drömmar och stök i huvudet på mig. Det var faktiskt väldigt konstigt, men det är väl sånt man få leva med när ens inre tankar och liv är lite ur fas. Jag hade annars en bra helg. Lugn och skönt, och det kändes så rätt att bara få flyta med. Vi låg och sölade i sängen på morgonen, snackade om allt möjligt mellan himmel och jord. Det känns roligt att kunna prata om de mest konstiga ting, vissa saker man kanske varit för blyg för förr. Det känns lite konstigt att reflektera över vad som hände där runt nyår. Det var oskyldigt och det kändes som om mycket bara föll på plats. Och jag får väl erkänna att jag blev förvirrad, och den förvirringen har väl inte lagt sig än. Men det är väl smällar man får ta antar jag.

Jag har försakat en del nu under januari, få bättre fart på skrivandet, men min hjärna har inte funkat hundra procentigt. Men det finns saker jag bara måste få klart.

Lev väl!

No comments: