January 24, 2008

Torsdag

Jag kom på mig själv med att inte ha skrivit något här på ett tag. Det har liksom inte riktigt kommit för mig, och jag funderade lite på varför. Det stod väl dock i och för sig ganska klart för mig. Jag tror man kan säga att jag befinner mig i någon form av mellanperiod. En period mellan mig själv och mina känslor. Där jag försöker mejsla ut vart jag är på väg egentligen, och vad jag vill innerst inne. Mitt i allt detta kom jag fram till att min "tystnad" nog mest beror på att jag fått ett annat forum att ventilera mina tankar i. Det känns i och för sig konstigt att nu kalla det för det. Det är ju något annat egentligen, mer ett ömsesidigt förtroende och en nära vänskap.
Reflekterade också över att mycket har hänt i mitt liv. Trodde mig göra mycket som sedan visade sig inte vara värt så mycket. Och känslan av att verkligen var så värdelös som jag hela tiden innerst inne vetat att jag alltid varit. Nu sitter jag här, min ork är aningen reducerad och mitt engagemang för mycket har falnat. Många tankar har drivit genom mitt medvetande. Och flera av dem har stundvis fått mig att ifrågasätta mig själv. Frågan är väl vart jag vill komma med detta? Ingenstans egentligen. Jag vill nog bara få bort känslan av att tycka så illa om mig själv.
Det känns lite konstigt att känna så, med tanke på hur läget är. För det är väl en fråga det med. Hur är läget egentligen? Bra, men osäkert, skulle jag nog sagt. För att säga något annat är lögn, då det mesta känns rätt och bra, men jag ändå förföljs av mina stökiga tankar ibland. Det som i och för sig känns bra är att jag nu kan prata om dom. Det kanske finns lite hopp för mig ändå.

Så lev väl alla mina underbara vänner!

No comments: