January 20, 2008

Sista gången

Vad skall man skriva om saker som händer egentligen? Och vad man tänker inom sig själv. Det är en bra fråga, på något plan. Igår segade jag ganska kraftigt. Tom & Jennie bjöd in sig på middag framåt eftermiddagen för dom skulle handla lite i stan och sen så skulle vi till Sulan, som fyllde år. Jag lagade en itialiensk inspirerad kycklingrätt från recept faktiskt.

Hos Sulan var det var fullt hus och riktigt trevligt. Vi drack god öl, bra whisky och åt lite ost som tilltugg, ett mycket beundransvärt intiativ. Pratade med Berg för första gången på länge och det var väldigt kul. Han har efter lite strul med tidigare bandprojekt glidit över till ett litet synth-projekt. Och det var kul att prata om det och lite rykten om synthklubbar i stan. Skall helt klart se till att komma iväg och hänga med dom till "Bunkern" någon gång i vår.
Lite problem att fokusera och min övertrötta hjärna gjorde dock att jag valde att hänga med T&J när dom skulle åka hemåt aningen lite tidigt kanske. Så väl hemma satte jag mig och drack några glas snuskigt bra whisky och funderade, några SMS flöt fram och tillbaks under mina fingrar.

Det är många frågeställningar som kommit upp på bordet, och jag känner mig lite vilsen ibland. Det känns att det tornar upp sig en väldig utmaning framför mig. Men för första gången på länge känner jag mig någrolunda varm och glad. Jag vet inte riktigt vad jag vågar tro på, men det mesta känns rätt även om det är lite snurrigt. Det känns konstigt när saker slår in i en från sidan, sånt man kanske inte förväntade sig.

Nja, lev väl alla mina underbara vänner!

No comments: