December 9, 2007

Editorn

Gårdagen flöt fram i lugn fart. Det var lugnt och skönt, och kanske lite ensamt. Jag sölade en del, men fick en held del skrivet ändå. Även om jag inte kom så långt som jag önskat. Vapenkapitlet är inte riktigt klart än, upptäckte att jag hade en del fel och brister i ett par avsnitt. Dom är iofs till stor del avklarade nu. Jag satt och tittade på Foyle's War också, framåt natten. Dom är så himla bra, det är mycket känsla och många detaljer som väcker frågeställningar. Det är extra roligt att de händelser som händer parallellt med ploten, eller är en del av den, alla är verkliga historiska händelser. Eller sånt som verkligen hände på ett eller annat sätt. Det märkt väldigt väl att manusförfattaren Anthony Horowitz är väldigt intresserad av att använda historiska detaljer på ett bra sätt. Det finns en scen där dom presenterar en bifigur, och han sitter i ett hål på en lekplats och desarmerar en 100 kg tysk bomb, som inte exploderat. Man ser svetten på hans panna och skräcken i hans blick. När jag såg den scenen första gången så satt jag som på nålar och höll andan,

Framåt kvällen hörde en person av sig, och det glade mig. Vi pratade ett tag om allt möjligt konstigt och hur man skall få mellandagarna att räcka till för alla måsten och även för sånt man har lust med. Det skall bli kul att träffas sen igen under jul och nyår. Det var ett tag sedan sist. Och jag lovade ju iofs att jag skulle komma upp och besöka sen efter jul.

Jag har också lyckats stöka till det lite i lägenheten nu igen, och det känns inte riktigt bra, får ta ett tag och röja lite nu innan frukost. För jag däckade vid tolv igår och sov drömlöst fram till nio, vilket kändes väldigt skönt. Om än lite groggy nu när man vaknat.


Lev väl!

No comments: