December 13, 2007

Grådask

Himlen är mörkt grå utanför, och den ligger som en dovt lock över omgivningen. Jag sitter här och smuttar på mitt kaffe. Skriver lite och lyssnar på musik. Offerten är nästan klar nu. Känner hur tröttheten långsamt smyger sig över mig. Vi var på bio och såg Guldkompassen igår. Den var inte dålig, men kanske inte så där jättebra heller. Det var en modern matinéfilm, där dom satsade stenhårt på att vinna Oscarn för bästa speciall effekter. Lite torfigt med dialogen, även om Nicole Kidman var strålande som "ond". Tråkigt var dock att i dom stora striderna så dog dom onda med en gång så fort dom blev träffade. Fast filmen var i alla fall underhållande.

Pratade lite med folk också om att gå och titta på Jesse James någon dag. Läste recensionen för någon vecka sedan, och jag blev väldigt nyfiken. Det känns helt klart som en film jag vill se. Annars är det inte mycket som lockar. Möjligen Wes Anderssons nya film. Kan vara något att ta någon dag. Funderade på att smitta på bio lite själv den kommande veckan. Vänja mig lite till att vara min egen, och göra saker jag själv vill. Träna min egen vilja lite.

Det har inte blivit så mycket Western de senaste dagarna. Vapenkapitlet är nästan helt klart nu. Det som saknas nu är en uppdatering på ammunitionslistan, just nu är den lätt sporadisk. Har klurat lite på hur man skall hantera den. Skall man ha med alla udda kalibrar, eller ur gör man. Det är en bra fråga. Fast det spontana svaret är väl att jag behöver ha med ammunition i de kalibrar där ett vapen i den finns till försäljning i katalogen. Blev lite invecklat, men det är kontentan i alla fall. Skall scanna in en del sidor med bilder på vapen och ammunition från katalogen idag.

No comments: