December 22, 2007

Sega dagar

Jag har tagit en seg dag idag. Känner mig lite som en skumtomte, ihopklämd och lätt deformerad. Dock så flyter det fram relativt bra texter under mina fingrar. Det är fortfarande en del kvar att skriva om, men det blir nog klart idag. Varvar mig lite med att kolla på CSI, det är en lätt avslappnande känsla. Det får mig att tänka lite. Tänka på det som hände mig igår. Det börjar växa fram en osäkerhet igen, något man inte märkt. Det är konstigt vad som ligger bakom agerande och glada leenden. Vad vet man egentligen om vad andra tänker, när man kanske inte själv alltid vet vad man själv tänker. Känslan av att vilja fly från mig själv är nästan borta, ersatt av en förundran över livets nycker.

Jag har städat lite idag, men det får nog vara ett tag. Det är ingen som skall komma hit ändå. Jag är min egen och jag får börja tänka mer på mig själv. Man kan inte bara försöka behaga andra, särskilt när dom inte vill ha hjälp, för det går så ofta åt skogen. Och kvar står man och inser att det dom sagt kanske inte var det dom menade. Eller är det bara jag som är så dysfunktionell att jag inte hör eller förstår det uppenbara. Det är många frågor som tornar upp sig på min horisont. Och jag fruktar att huvudparten av dem aldrig kommer få några svar. Om jag ens vill ha svar på dom. Frågor som ensamt får driva bort i det stora oändliga tomrum som omsluter mig.

Lev väl alla mina underbara vänner!

No comments: