December 8, 2007

Sömn

Jag sov i natt, inte massor, men ack så djupt. Drömde och drömde mycket, och i evigheter känns det som. Jag är utvilad och lite vilrådig, skrotar runt och vet inte i vilken ända jag skall börja. Någonstans så vill jag bara ta det lite lugnt, men jag har tagit fram mina anteckningar och datorn är i soffan. Det är lugnt och stilla här nu, doften av mörkt kaffe sprider sig. Det är skönt här nu, det är lite mysigt.

Jag skall sätta mig och skriva Western nu. De sista överflyttningarna till vapenkapitlet kommer ta någon timme, och sen börja rätta upp och stämma av det. Efter det så blir det klädkapitlet, som skall göras klart. Det kommer ta ett tag, men det är det sista stora som är kvar där. Är dock lite osäker på om jag borde börja med att komplettera med det som Anders&Tove kommenterade sist jag var uppe. Eller om jag borde ta det sen, när jag fått ur mig allt jag har om vapen och kläder. Det får nog bli det sistnämnda, det blir för splittrat annars.
Jag hängde upp en av de tilltänkta spelplanerna till brädspelet på väggen igår, och skissade lite. Det är visuellt och jag trivs med att få leka med tankarna. Det är klart att man saknar ett bra bollplank ibland. Någon som förstår hur man tänker, och som man trivs med. Det finns en person jag alltid kommer sakna i den aspekten. Och det är tråkigt att vi aldrig fick jobbat ihop riktigt.

EDIT: Jag hamnade istället i soffan och ändrade i min lista. Jag tog ett par beslut. Jag vet inte än om det kommer bli tufft eller ej, men jag känner att jag inte kan säga vad för det kan misstolkas. Jag är lite mer villrådig än förut. Jag är osäker, och börjar ana att min snällhet kanske håller på att ställa till något.

Lev väl!

No comments: