December 20, 2007

Oops...

Ännu en morgon. Ännu en dag närmare jul, och fortfarande en del hel saker kvar att fixa. Inte optimalt kanske, men man måste ju försöka få ihop det lite. Jag tog det ganska lugnt igår, plockade och sorterade lite grejer. Och halkade dit kan man väl kanske säga. Började spela lite Guitar Hero vid nio-ish, och sen plötsligt så var klockan nästan tolv. Det kändes inte så bra, men trots att jag som vanligt vaknade strax efter fyra sen så är jag relativt pigg. Kroppen har ställt om sig verkar det som. Även om man blir gräsligt seg vid fyra på eftermiddagen, men jag får ta ett gäng clementiner för att få upp blodsockret ett par snäpp.
Annars börjar det trilla på. Jag satt och klurade på min scenarioide i bilen hit. Så nu är det dax att kasta sig tillbaks till den viktorianska eran. Mixa influenser och plocka in mina ideer om att i scenariot lägga in saker rollpersonerna måste bestämma och sköta. Arbetsuppgifter eller andra plikter, och sen även göra färdiga kopplingar mellan karaktärerna, så att alla får välja vissa riktlinjer att utgå ifrån. Detta kommer bli bra, och det skulle vara kul om man kunde samla stora delar av gamla Gaslightsgruppen igen.

Lev väl!

No comments: