December 4, 2007

Sol och kyla

Jag sov ganska bra i natt. Satt och skrev och kollade på "Spaced" till ganska sent igår kväll. Innan jag tvingade mig själv att slänga mig i sängen och släcka ljuset utan att läsa. När jag vaknade var klockan lagom mycket och det kändes skönt. Kopplade upp lite och blev påhoppad av en vän, som undrade om jag redan var på jobbet och hon försovit sig igen. Hennes väckarklocka är lätt sporadisk, och det vore kanske något att köpa till henne i julklapp, om jag kan med.
Det var frost och is på rutorna i morse också, och det var på sina ställen riktigt halt. Det fick jag också erfara sen när Sofie kom inskuttande på kontoret en stund senare. Hon är sjövild och hade nästan vurpat med cykeln två gånger på väg till jobbet. Hon borde skaffa bättre däck om hon skall cykla tills snön kommer.

Har börjat ta tag i saker på min "Att göra-lista", allt som ligger där bak skall avverkas nu, har glömt eller tappat bort lite för mycket. Det var full rulle på jobbet annars idag, och fortsättningen på mitt utvecklingssamtal gick bra. Jag tror att min chef uppskattar min ärlighet och min analysförmåga. Jag fick beröm för min tekniska och även sociala kompetens, vilket känns extra bra. Det sociala är ju något jag jobbat hårt på de senaste månaderan, att tolka andras signaler och reagera empatiskt och vara ärlig. Mina tankar var dock ute och svävade lite emellanåt, och jag hade lite svårt att koncentrera mig under vårt samtal.
Jag pratade med en annan vän, och det snurrade lite, men jag kände att jag bara ville vara ärlig och säga det jag känt och upplevt. För jag vill bara vara ärlig nu mer, även om det kändes som att jag rev och stökade, vilket inte kändes allt för bra. Men nu har jag sagt det jag sagt, och det är något jag måste lämna bakom mig. Koncentrera mig på framtiden och att bibehålla kontakten som vän, med dem jag bryr mig om. Jag kommer alltid bry mig, och jag kommer alltid försöka hjälpa de jag bryr mig om.
Detta har även gett mig än mer incitament att jobba hårt på att komma i mentalbalans och arbeta på att hålla borta mina gamla dåliga sidor. Jag tror precis som sades att jag lärt mig en del på detta, och skall aldrig mer göra om samma misstag igen. Aldrig mer skall rädsla och panikångest får styra mitt agerande gentemot andra. Den tiden är över nu.

Nu sitter jag här och det är lugnt och skönt. Satt och pysslade lite med mitt brädspelsprojekt. Klurade lite på regler. Det är lite lustigt att man börjar med en ide om en utveckling av ett figurspel och hamnar i ett brädspel. Men jag har insett att har man kartor sen, så kan man ha lite olika regler. För de som antingen vill ha brädspel eller ett figurspel på rutor. Rutorna förenklar ju en del regelmekanik i figurspelet, som förflyttning och avstånd. Ju mer jag plockar med det desto roligare är det. Nästa steg är att börja göra ett utkast på de kort som skall vara med, samt karaktärsarken. Sen skall jag börja testspela och tweeka, och se hur det funkar.

Det är lite pirr i magen också. I morgon är det den stora dagen. Kluven är nog bara förnamnet för hur jag känner mig.

Lev väl!

No comments: