December 1, 2007

Och regnet det bara...

..öser ner!

Sitter här och funderar. Har handlat, plockat, städat och avverkat alla andra måsten. Det känns skönt, och nu kan jag bara ta det lugnt och skriva. Skrev en del igår, meckade med vapen, och upptäckte till min lätt självironiska glädje att en del av det jag researchat motsades av en bok jag läste i sen framåt kvä... nja, natten blev det visst.
Så nu är det en gammal klassisk "tillbaks till ritbrädet" som gäller. Måste försöka klura ut vilken av källorna jag litar mest på, eller så kör jag bara på det som jag tror blir roligast för spelarna. Det har blivit lite av mitt nya mantra. Ingen mer historiefascism, skall rucka på gränserna både upp och ned för att få med roliga varor. Det skall ju trots allt vara ett rollspelssupplement, och inte en historiskavhandling.

Annars så blev jag lite uppmuntrad idag. Min lätt påtvingade karantän verkar vara över nu, och det känns bra. Det är aldrig roligt när folk bryter med en och inte vill prata. Skall inte säga att det gjorde mig väldigt ledsen, mest förvirrad och lite dämpad. Det är dock historia och jag är glad över att ha en vän, som dessutom är ett vandrande solsken.

Lev väl!

No comments: