December 22, 2007

Spaderdam

Är tillbaks efter en sista liten handlingsräd. Massvis med folk på Focus huset och man såg julstressen lysa i deras trötta ögon. Köpte mig några goda öl också när jag ändå var i närheten av bolaget. Så nu skall jag städa och tvätta lite, och däremellan skriva om delar av vapneavsnittet till postorderkatalogen. Läste det nu i efterhand och det var inte bra stundvis, min hjärna var inte riktigt med när jag skrev det. Det märks väldigt väl på mina texter vilket humör jag varit på. Det känns lite mystiskt för det känns inte så när man skriver det. Det blev fler CSI avsnitt igår också, och jag passade på att beställa fler från Webhallen också.

I natt behagade först larmet gå nere på industriområdet, och sen så stod en idiot ute på vägen och tutade. Så det blev lite si och så med sömnen, och jag är lite slirig i huvudet nu. Får försöka sova lite idag, så jag inte är helt bortdomnad i huvudet ikväll.

Satt och tänkte förut, på saker som händer, och sånt man borde gjort. Fast det gör ju inget till att gråta över spilld mjölk. Jag har ju kommit långt sen dess och övning ger färdighet. Jag klarar av att prata mycket bättre utan att hjärnan stänger av sig nu. Vilket känns mycket bra. Det har kanske inte gått så bra alltid, men det går framåt. Men det är ju lite osäkert ibland vad olika saker betyder, att tolka signaler, men man får vara glad, framåt och försöka. Sen så får man väl försöka pejla in vad man själv känner också, det är inte alltid det lättaste i sammanhanget. Det blev lite förvirrande igår, på många plan. Det är väl bara att skutta vidare i livet, och försöka se glad ut.

No comments: