December 18, 2007

Mer kaffe åt folket...

Oh Yeah! Igår var det öl för Martin på The Rover, och sen konsert med Manson.
Det var väl dock inte det enda jag gjorde. På jobbet var det mycket snack efter den lite vilda julfesten i fredags. Det känns roligt att ha kommit in i ett bra och lite lätt knasigt gäng. Nästa gång får man ta det lite varligare och hänga med dom ut efteråt. Det har jag inte gjort på många år, och det känns som att det är lite läge att bli mer normal. Försöka i alla fall.

Shoppade lite i stan igår också, inget så stort, mest lite böcker åt Gus och en mastig lunta Jon Courtney Grimwood. Till mig själv eller kanske någon annan. Den var prissänkt och det kan vara kul att få något nytt att läsa. Den jämla pysselaffären var dock stängd, så jag kunde inte köpa någon pressie till Kristina. Får ta det en annan dag.

Vid sex sen så dröste vi in på Rover. Hade inte varit där förut, och det var en väldigt skön lite pub. Och dom serverar fantastisk öl, och det är roligt att ge bartendern valet att rekommendera något, och båda hans förslag var schyssta. Ett stort plus för att han erbjöd mig att smaka en lite skvätt när vi kom in. Där av känslan att det är något jag skall se till att vi gör igen. Några av oss iaf, ta en pint någon kväll och bara ta det lugnt.
Martin dröste in en stund senare, glad i hågen som vanligt. Det kom en hel hög andra glada folk och vi satt där och hade vädligt trevligt. Det var väldigt skönt att kunna komma ut och bara vara glad.

Jag och Tom var dock tvungna att bryta vid halv åtta och kasta oss iväg för konserten. Får säga att det förde tillbaka en hel hög minnen att knata in på Scandinavium. Våra platser var faktiskt helt okej också, en bit upp på C läktaren. Förbandet hade inte riktigt publiken med sig, och deras ljud var lite skränigt, men det var skönt att sitta och känna bassen dunka i bröstet. Hårdrock är alltid hårdrock, och det är underbart att få sig en liten dos ibland.
Manson själv hade problem med halsen, stämbanden rättare sagt, men rockade på stenhårt ändå. Han var lite matt och det var mycket könsord i mellansnacket, men han har ett bra mellansnack och det märkts att han trivs på scen. Det var en kavalkad av de allra största "hits:en", och det var en härlig stämning. Jag är väldigt nöjd att han körde en av mina absoluta favoriter, "Sweet Dreams are made of this". Den högg som vanligt tag i mig och hela konserten blev en typ av nytändning. Det var rock och det var show, det var inte fantastiskt kanske, men det var bra. Det var en live show med många scenbyten och bilder på väggen bakom scen. Det var en nytändning.

Lev väl!

5 comments:

jes6ica said...

Awww, wish I could have been there.

Rover with you guys at Martin's homecoming, that is. Not so much the concert. :|

Anyway, I'll be there soon, and it will be nice. And also, they've promised that the bathroom will be done on Thursday, so when we arrive on Sunday, all should be finished. YAY! :)

There'll have to be a bathroom party in January. ;)

Martin Domeij said...

Låter märkligt att du aldrig har varit på The Rover :)

Men det var synnerligen glatt och trevligt, precis som jag hade hoppats. Synd att ni var tvungna att gå så tidigt.

Johan said...

Yep! Det känns lite märkligt, men jag har aldrig varit något för att gå in på ställen jag inte känner till. Men det var väldigt trevligt, och jag tycker att vi skall ta en sväng förbi någon annan dag också, när vi har mer tid.
Nu svarar jag på svenska också, men jag är lite för trött :) Det skall bli väldigt kul att se dig igen Jessica, och en "badrumsfest" låter som en strålande ide, och jag hoppas på att det serveras Tacos, eller så kan vi laga Quesadillas! Hum, märks att det snart är lunch, jag e så hungrig :)

jes6ica said...

I bet both can be arranged. :) especially if I can get a little help. *hint hint* ;)

Martin, don't fret. I don't intend to force everyone to stay in the bathroom -all- night. *evil grin*

Johan said...

Count on me! Me and my brand new Global knifes are at your disposal ;)