December 19, 2007

"Frameless" in the night...

Ja, men var börjar man. Mycket gick konstigt igår, mest på tvären, men det blev bra till sist. På jobbet var det först stendött, för att sen lika plötsligt bli en hel massa att göra. Jag hade trippelbokat mig igen, måste se till att skreva upp bättre vad jag lovar. En djup ursäkt till de förfördelade parterna. Jag var hos min underbart glada och knasiga frisörska Johanna igår, och det är alltid skoj att prata med henne. Mest kanske för att hon gillar SF, och konstiga filmer. Igår så tog jag ett vidare beslut och lät henne göra en frisyr som går att style:a mer, och inhandlade min allra första burk hårvax. Det hela känns lite spännande. Jag har suttit och dividerat min lista igen, prioriteringar och strategier för hur och vad jag skall göra med mig själv. Det kommer komma en vägkorsning snart igen. Jag bad om den och det är skönt att känna sig eftertraktad även om jag vänligt kommer tacka nej till det oundvikliga erbjudandet.

På grund av mitt besök hos frisören så missade den lilla avdelningsaktiviteten på eftermiddagen. Bowling var det visst, men det har aldrig riktigt varit min grej. Jag tog mig dock samman och kastade mig iväg in till stan med bussen. Det var företagsmiddag med avdelning på kvällen, och då det var på "Hos Pelle", så var det något jag inte ville missa, och inte köra till. Jag sölade runt lite i stan innan, letade pressisar till folk och löste ut lite andra uppgifter på "Att göra" listan. Gick in i lite klädaffärer och andra affärer också, men det blev inga stora inköp. Jag var lite tidig så jag klurade lite på att ta en promenad runt, men bestämde mig för att gå bort till "The Rover" igen och sätta mig där och slapa lite. Det var inte så fullt så jag hittade ett bra bord. Det var så skönt, satt där och tog mig en stilla pint Golden Ale och funderade. Klurade lite på en scenarioide jag har haft växande i bakhuvudet. Tror det eller ej, men den bygger lite löst på en Enid Blyton bok jag läste när jag för många år sedan bröt handleden och knaprade roliga piller. Läste massvis av min syrras konstiga "barnböcker" då. Sträckläste bland annat Ronja Rövardotter en natt. :)

Väl på väg till "Hos Pelle", lite halvt sen, så höll jag på att gå ned en bunt k-pist beväpnande poliser som stod halvvägs in i en buske på Linnégatan och såg bistra ut. Det är alltid en spännande upplevelse. Restaurangen sen var full, och maten var precis så underbar som sagts mig. Det var härligt att kunna dricka vin till maten, och det speciallkomponerade vinpaketet som anpassats till just de rätter man valt var helt fantastiskt. Det blev ankbröst med spetskål och rödvinssky med apelsin och quamkvat. Det var helt fantastiskt och min smaklökar dansar av lycka än. Den avslutande chokladtårtan med hallonkompott avrundad med en kopp Cappucino var långt bortom helt fantastisk. Det var en ren chokladexplosion.

Lev väl!

No comments: