December 21, 2007

Singstar och "sömnlöshet"

Jepp, jag har väl hintat om det lite tidigare, min problem att sova riktigt. Börjar bli lite stökigt ibland, särskilt eftersom kroppen vill sova vid fyra på dagen, men sen piggnar till efter nio på kvällen. Så det är ett fortsatt liv med att böcker börjar och tar slut, TV-serier, och även nu Guitar Hero III. Insåg igår att försummat skrivandet lite, skall skriva mer igen också, har inte riktigt kunnat göra det på ett tag då min arm har strulat igen. Men jag får skylla mig själv, har tränat för lite och suttit för dumt i soffan. Satt/låg i flera timmar i soffan och skrev förra helgen, i en ställning som inte var den allra mest briljanta.

Var hos Rickard&Ninni igår och lämnade en liten julklapp. Och kollade på lite när dom sjöng Singstar. Dom har köpt sig en PS3 och Singstar till det. Fast Singstar är väl inte riktigt min grej, gillar Guitar Hero bättre :)

Var och köpte de sista julklapparna igår med, så jag passade på att köpa säsong 3 av CSI Vegas, den kostade någon hundring. Så det blev fyra avsnitt "igår". Jag gillar karaktären Grissom, som lever med en osynlig sjukdom. Det är väl kanske en liten tröst att jobba med tanken att det även finns andra som också är dysfunktionella. Så är det att vara jag. Det är nog ensamhet som passar mig bäst. Jag är osäker på om jag kommer klara av att öppna mig för någon igen. Men trots mina sömnproblem och min lätta melankoli så mår jag faktiskt bättre. Har klarat motgångar, konflikter och en drös olika former av kritik, både befogad och obefogad. Så det känns bra, och jag är på rätt väg.
Jag har fått fler erbjudanden nu och jag börjar bli osäker. Kan det finnas gröna skogar längre bort runt nästa krök? Jag när fortfarande min lite knasiga ide, men har inte tagit några direkta steg för att förverkliga den än. Jag har inte varit säker på vart jag är på väg, varför och vad jag egentligen vill med mitt kraschade och förbrända liv. Jag har dock samlat på mig telefonnummer och kontakter de senaste veckorna. Men jag insåg "igår" att just nu vill jag inte lämna den gröna grodan.

Lev väl alla mina underbara vänner!

2 comments:

jes6ica said...

So have you ever done something completely wild and crazy in your life? And probably stupid? With both negative and positive consequences? Or negative ones that turned positive later?

I grew really apathetic after my mom died, and did LOTS of very stupid things where, really, I probably should be dead now. But I'm not; I'm here. And I get melancholy too, but it helps to remember stuff like that. And stuff like the fact that I'm trying to pursue my dream of becoming a successful freelance copy editor, which is terrifying! And Lennart and I are eclipse chasers, and that is one of the neatest things I have ever found, ever ever. Nothing that makes you feel small and insignificant, and yet at the same time a part of everything like seeing these strange phenomena that happen in our universe first hand!

Here I go, babbling again...

Johan said...

I've done some really stupid things in my life. Some I regret, and some don't bother me. Hurting myself doesnt really bother me. hurting others though is something I allwasy regrets, and don't really ever want to do. But sometimes I got scared, thoughtless and confused and acted really stupid. But I ll tell you more about it later. :)