December 15, 2007

Tillbakablick

Upptäckte att jag ju faktiskt inte skrev något igår, men känner att jag inte riktigt orkar skriva nu heller. Igår var en stressig dag, många offerter som skulle bli färdiga och det kördes genomgångar med de offertansvariga åt alla håll och kanter. Vår genomgång om det ryska projektet tog väl ungefär fyra timmar, och vi skickade iväg den precis innan jullunchen. Det var ganska trevligt faktiskt. Vi knep det stora långbordet i mitten och knödde in en hel hög av oss där. Mycket roligt att sitta där och prata och äta, och ta det lugnt. På eftermiddagen igår blev det sen föreläsning i gruppsamarbete och sådana teorier. Föreläsaren var en mycket bra kvinnlig fd militär, som tillråga på allt var rolig också. Måste förmodligen vara därför hon hade hoppat av. Det diskuterade lite kring hur teorierna kunde appliceras på stora och små relationer. Och det sistnämnda där knep till lite om mitt hjärta. Jag lär och förstår så mycket nu när jag kan tänka och analysera mänskligt beteende. Det måste varit för femhundrade gången jag förbannade mig själv för att jag inte tog tag i det tidigare. Det är ju dock som det är, det är en läxa, och jag kan aldrig snurra tillbaks klockan och göra rätt.
Efter föreläsningarna var det ut på åkern utanför och göra lätt larviga team-uppbyggande aktiviteter. Det var kallt och ganska blöt, och otroligt larvigt. Så det var till att stänga av, le och larva med lite.
Senare framåt kvällen så satt vi och tog några öl, snackade skit, och väntade på att vi skulle gå och äta. Det iofs väldigt trevligt och lugnt.
Till middagen hamnade jag bredvid företagets teknikexpert och uppfinnare. Har inte riktigt pratat med honom förut, men han var hur trevlig som helst. Och uppskattar även han matlagning, gott vin och rökig whisky så vi hade drivor med saker att prata om.
Maten var väl inte superbra, men helt okej. Löjrom på västerbottensråraka var i alla fall väldigt mumsigt. Varmrätten var dock lite ovarm, men pepparsåsen var okej.

Efter maten var det mer öl och vin, och musik av ett halvdant coverband. Jag tog det lite lugnt, drack lite öl, var lite i bakgrunden och pratade. Tog och dansade lite också, som omväxling, inte för att jag är så vild som vissa kollegor, men man kan ju försöka vara lite social. Och eftersom receptions- och transportfolket från huset också var inbjudan var det lite fler tjejer att dansa med. Så det utvecklades i det stora hela en till en ganska trevlig kväll.

Så idag är jag lite slirig och sliten. Sitter och försöker skriva, men har mest plockat lite här hemma. Skall åka till Tom sen och kolla på lite dålig film. Det skall bli skoj, funderar på att svänga förbi och köpa en påse chips av något slag. Jag är lite sugen så, och jag känner att jag är värd det. :)

No comments: