December 6, 2007

Ännu mer regn och rusk

Regnet sköljer ned och trafiken var inget skoj i morse. Sitter här och lyssnar på Hives, det är avslappnande och skönt. Morgonen började annars med min normala dos av Thåström. "Städer när jag blöder" pratar till mig. De första verserna säger mycket av hur jag känt mig, eller kanske känner. Men det är nog den skrämmande insikten jag fick i natt.
Jag är lite villrådig, jag lyssnade i natt igen, och jag svarade pliktskyldigt och ärligt. Insikterna behöver tid att sedimentera och lägga sig till ro inom mig. Det är ingen ide att kämpa emot, finns det oljefläckar på banan. Ja, då får man väl byta bana.

Jag fick min beställning från Amazon igår med, den låg och väntade på mig. Så nu har jag 8 nya avsnitt av eminenta "Foyle's War" och timtals av "Blade Runner" att fylla julen med. Satt och kollade lite på den första dokumentären på Blade Runner diskarna i natt. Den var bra, och de klippen dom visade från den nyomarbetade versionen av själva filmen fick det närmast att vattnas i munnen på mig. Snyggt och stämningsfullt är bara förnamnet. Alla gamla Cyberpunk ideer bara sköljde över mig. Ångrar en hel del att jag sålde några av de allra snyggaste Cyberpunk modulerna, men jag har i alla fall kvar de riktiga rariteterna från början av nittiotalet. Dom håller måttet än idag. Men som jag tidigare sagt, först annat, och sen brädspel. Sen så ligger världen öppen för mig.

No comments: