November 30, 2007

En vansinnig dag

Gårdagen guppade fram lite sporadiskt. Snackade mer med Tala, och lite andra folk. Och slet med kalkyllistor på jobbet. Väl hemma sen så hamnade jag vid datorn här, mer research och snack med vänner. Det slumpade sig dock som så att jag fastnade och pratade med två olika personer. Det var lite jobbigt ett tag, då jag bryr mig väldigt mycket om båda. Jag inser dock att dom båda är utom räckhåll. Jag får väl skylla mig själv, och ta det som en läxa för livet, men det är klart man känner sig som en idiot ibland.
Fast å andra sidan har jag ingen aning om vad jag vill längre. Jag vet knappt vem jag är. Jag försöker upptäcka och lära känna mig själv. Vad jag gillar och inte gillar. Vad mina åsikter egentligen är och vad jag tycker om allt möjligt. Det var nog det svåraste med att inse att man haft minnesförlust. En del som är utraderat, väldigt dimmigt och diffust eller bara svårt att hålla isär år och händelser. Dom tror dock inte att det är permanent, och det kommer växa tillbaks så smånnigom.

Det var även väldigt roligt att diskutera hos Tove&Anders, att börja förstå och läsa andras signaler. Att arbeta med orden och inte vara rädd för att bli utskälld om man skulle råka säga fel sak. Att bli vara rädd för att bli klassad som idiot, och avslöjad som den stora bluff man visste att man var.
Jag lär mig allteftersom och tror att jag bara skall koncentrera mig på att vara Johan. Skall släppa andra saker, som mest känns påtvingade. För varför skall jag göra något jag egentligen inte är säker på att jag vill. Jag kommer dock aldrig få göra det jag vill, men så smånnigom så lär jag mig att leva med det fullt ut också. Jag mår trots allt mycket bättre nu, och läser min omgivning på ett annat sätt. Jag är mer rustad för att klara mig bra ute i livet, och bara låta allt driva med strömmen ett tag.

Jag åt min första bulle på flera månader idag också, apropå inget alls. Det var Sofie på jobbet som bakat för hon fyller år i morgon. Grattis Sofie! Så vi satt och åt kanongoda bullar och hade trevligt på vårt avdelningsmöte.
Vi har landat lite fler ordrar i landet borta i väster, och läget är möjligen lite för bra då vissa detaljer måste ritas om. Det har också varit fullkomligt hektiskt på jobbet idag. Ivrigt ringande telefoner, långa samtal med kineser, och att jaga försvunna paket. Som visade sig ligga kvar i Finland, för den försändelsen var inte skickad.

Nu skall jag sätta mig och skriva Western, jag har ju ett vapenavsnitt jag försummade igår, och det vill jag bli klar med nu. Det är inte mycket kvar.

Lev väl!

No comments: