November 3, 2007

Regn och sol

Sitter här och begrundar min tillvaro. Har som vanligt inte sovit så bra, men är inte trött egentligen. I natt regnade det en del och blåste ganska kraftigt. Det kändes lite ledsamt eftersom jag funderat på att promenera idag. Det sprack dock upp kring gryningen och himlen är nu klarblå. Vinden har mojnat något också och det ser ut att bli en strålande dag, vilket lättar upp mitt humör. I natt drömde jag ännu mer konstiga drömmar, för tredje natten i rad. Drömde att två personer jag bryr mig mycket om, och som har vackert långt hår, rakade av det och köpte Allgot&Villgot peruker. Nattens drömmar har fyllt mig med en mystisk känsla, av lätt oro blandad med villrådhet. Får promenera en del så blir det säkert bättre.

Just nu har jag inte så mycket mer att säga. Jag skall sätta mig och skriva i eftermiddag och begrunda de projekt jag skrivit upp i min lilla lista i datorn. Får se vad som är realistiskt och vad som är lite väl. Skall ta och begrunda dom ideer och uppslag som Anders&Tove gett, och det dom vill prata om sen.
Jag läste i och för sig också igårkväll, har börjat beta av mina Western researchböcker igen, och har fört bättre anteckningar. Så jag skall börja om med avsnittet om "Salooner" och "General stores". Dom är lite halvfärdiga och i oordning efter att jag skrivit i dom då jag var förvirrad och urfas med mig själv. Det mesta är dock snart uppordnat och jag känner att det är mer nedförsbacke nu, känner inte motlutet på samma sätt.

Lev väl!

No comments: