November 7, 2007

Pigg och glad...

Morgonträningen var inte särskilt ansträngande. Den bestod mest att genomgång av alla maskiner och hur man skall använda dom. Instruktören var mycket bra och trevlig, och var väldigt engagerad och beskrev allt bra. Sen så hade jag ju turen att vara den ende som var anmäld till det tidiga morgonpasset också. Så det känns som att dagen har fått en superbra start.

Sen är jag lite glad också, för att min hårbotten klarade av det speciella hårvaxet som min frisör Johanna använde för att style:a med igår, utan utslag eller hemska blåsor. Så jag skall nog faktiskt åka och köpa en burk sånt i eftermiddag. Skall ut och shoppa kläder också igen, fler par bra byxor står på listan. Och jag tänker givetvis åka till affären med den söta expediten. Nu skall det bane mig flörtas lite till.
Johanna fick mig att bli riktigt upprymd och glad igår, hon är en riktig solstråle. Så jag inser att jag får bane mig gå och klippa mig oftare. Hon passade även på att byta frisyr på mig igår också. Den nya frisyren är mer flexibel och lite mer modern, och går att style på flera olika sätt om man skulle vilja det, allt enligt Johanna.

En annan sak jag insåg igår kväll var att jag påverkats väldigt hårt av den sinnesstämning som personer i min omgivning har. Det känns väldigt obehagligt, och jag inser ju nu vad det ställt till med, för det tolkas lätt som massa annat, som skuld. Nu är jag i och för sig medveten om det och har redskap att hantera det med, men det är något jag får tänka på och vara försiktig med nu framgent. Min lista fungerar dock bra, och jag behöver knappt arbeta med min mantra längre. Läget är på uppgång.

Jag har också bestämt mig för att försöka få helgen så mycket som möjligt för mig själv. Städa, tvätta och skriva måste stå på schemat. Det är dax att ta tag i mina Western grejer på allvar. Och så skall jag beställa biljetter upp till Stockholm sen också.

Lev väl!

No comments: