November 21, 2007

Liv och lust

Jag har fläckt ut mig själv en del här igen, och det blev kanske för personligt. Det var dock inte menat så. Jag har fått mig ett par riktiga tankeställare de senaste veckorna. Det stormar inom mig, det tänker jag inte förneka, men hur det vet jag inte riktigt ens själv.

Julen står ju för dörren och en massa vänner runt om mig har börjat planera. Det och råd från en lätt avlägsen bekantskap har fått mig att fundera, och bestämma mig för att dra lite i en del trådar igen. Min lista med mål har fått sig en revidering, och det var nästan så att jag börjat ge den revideringsbokstäver, som på jobbet. :-)

Jag har bestämt mig för att laga mat igen. Ha en middag på nyår, eller möjligen en buffe, för det är en hel drös med vänner som hört av sig och vill vara med. Och det känns som att det är dax att dra tag i allt sånt igen. Att få vara kreativ och skapa fantastisk mat. Det skall bli väldigt roligt, och det är något jag ser fram emot, när jag inte har prestationsångest som förr. Det är dax att börja leva igen och dra mig själv ur mitt skal. Det och att bara träffa folk mer igen. Ta tag i Sulan och andra som är intresserade av att börja skriva igen, och att få igång något. Konventäventyr känns dock lite som ett avslutat kapitel, men kanske om man kan komma på ett nytt recept. En ny ingång, som ger det liv och lust igen. Vi får se helt enkelt.

Jag är glad och upprymd efter den trevliga gårdagen, och efter att ha chattat med ett par vänner idag. Det verkar som att de flesta kommer komma ned hit över jul och det finns potential för en riktigt trevlig julhelg. Skall se till att fixa till en lite kort kampanj man kan köra några kvällar i jul. Har nästan bestämt mig för att köra en Westerngrej med lite övernaturliga inslag, förmodligen inte CoC, men efter att jag läst en hel del Lovecraft nu igen, så finns det ju inspiration därifrån helt klart. Jag har börjat experimentera med dialog och noveller också. Det känns spännande. Har inte gjort det förut så mycket, men just nu försöker jag öva på att hålla mig i ett bestämt tempus och inte fluffa runt för mycket.

Lev väl!

No comments: