November 3, 2007

Sol och långa promenader

Sagt och gjort så gav jag mig ut på en lång promenad idag. Gick inte till stan och tillbaks med en liten sväng runt Backaplan. Inne i stan var jag runt och kollade läget i en bunte affärer, men eftersom det ju är röddag idag så öppnade många affärer lite senare. Jag fick i alla fall köpt The Hives nya CD. Det är okammad rock på steorider, med ett skönt arv från punken. Recensenterna har faktiskt helt rätt vad gäller "The Black and White Album" det är deras allra bästa platta hitintills, och det finns inga spår som är direkt svaga. Den snurrar i spelaren just nu och får humöret att skutta vilt uppåt.

Var inne på Ströms och köpte mig en skjorta på Farsdagserbjudande också, och fick en sidenslips på köpet. Så nu kan jag var lite representabel om jag skall med ned och förhandla med tyskarna senare i månaden.

Det känns helt underbart att fått promenerat nu igen. Det känns att kroppen börjar bli starkare och att min ork är på topp igen. Gick nästan allt non-stop, med stopp i butikerna. Kom på när jag nästan var hemma att jag inte satt mig och vila någonting utan stått eller gått hela tiden, och det känns förvisso lite i ryggen nu :-)

Nu skall jag stretcha och dricka vatten.

Lev väl!

No comments: