November 7, 2007

Snabb mat och trötthet

Dagen har varit lite rörig och det har tagit på mina krafter. Särskilt eftersom jag inte kunde somna igår, och gick upp tidigt för att träna. Träningen gav dock mersmak. Det var skoj och det kändes motiverande.

Jag tror att jag lyckats "hook:a" en person på Terry Pratchett också, vi får väl se. Och min samling står givetvis till förfogande. Även om jag inte har de senaste, då jag själva tappade lite sugen för honom ett tag.

Håller på att laga matlåda till i morgon också. Det blir kyckling och rotfrukter i ugnen. Ett mycket snabbt och lätt recept. Ett kilo frysta kycklingben som får åka i ugngen på ca 200C i ca en kvart innan jag fyller på med kålrot och morot i bitar, och några vitlökar. Kryddade lite snabbt och enkelt med svartpeppar, salt, lite grillkrydda och olivolja kryddad med chili. Som jag sa, snabbt och enkelt, allt blir klart på ungefär 25 - 30 minuter. Sen lät jag rotfrukterna rinna av lite på hushållspapper för att inte få med allt fett från kycklingen. Det hela blev alldeles utsökt.

EDIT: Jag köpte byxor idag också, höll på att glömma det. I storlek 38 och dom sitter riktigt bra, och det är så skönt så det är inte sant. Det srpider sån lycka att kunna köpa helt normala kläder, och träningen kommer ge resultat sen också, så magen kommer bli mindre den med.

Lev väl!

No comments: