November 22, 2007

En lugn kväll som plötsligt exploderade...

Jepp! Allt började lugnt, eller kanske inte. Det var moderns födelsedag igår och vi hade en liten middag efter jobbet. Den förlöpte väl ganska väl, utan några större missöden, utom kanske Benjamins ljudnivåer emellanåt. Det är en bestämd liten herre, och Lottis har en del synder att sota så.

Efteråt drog jag mig upp och satte mig och skrev lite, samt att jag kollade presenten vi köpt till Gus. Det dröjde dock inte många minuter innan telefonerna började ringa. Sulan hade kommit hem från Sydamerika och hörde av sig. Det roliga i sammanhanget är att hans yvkort kom igår också. Så jag blev lite förvånad. Tove&Anders ringde också precis efteråt, och efter ett litet samtal med dom så ringde jag upp Sulan igen. Det blev ett ganska långt samtal med Sulan, speldesign (upplägg för rollspel mest) och våra erfarenheter från tidigare idiotprojekt. Och vad man skulle gjort på andra sätt, och även om Sulans erfarenhet av brädspelsdesign. Han har ju nyligen varit på Essen spelmässan, och hade köpt lite spel och insupit intrycken.
Vi pratade lite om framtiden och projekt igår också. Det finns en del ideer, och uppslag i drivor, så vi skall nog få sjösatt några av dem. Dock så är katalogen prioritet ett för mig nu i ett par veckor framöver, all energi skall gå ned i den. Det är inte så himla mycket kvar nu och det är inget att hålla på. Det har åter krupit ut inspirationen i fingrarna på mig och stommen är ju klar nu. Det skall bli kul att komma upp till Tove&Anders nu i helgen, skall ta tillfället i akt och lägga fram alla mina funderingar.
Apropå framtiden så fick jag ett glatt SMS igår också, det kändes både bra och värmande.

Lev väl!

No comments: