November 28, 2007

När hjärnan inte är med riktigt...

Ibland vet man inte riktigt vad man håller på med. Gårdagen var så kaotisk. Hjärnan hängde inte med alltid och ibland fattade jag inte vad folk sa egentligen. Kände mig som en mupp, och tankarna bara swischade fel. Jag tappade så till den milda grad konceptet ett par gånger att jag skrev eller sa fel ord. Får varva ned lite idag, se till att sova bättre. Sömnen har varit lite guppig nu de senaste igen.
Börjar också känna mig lite osäker på min förmåga att tolka andra människor, men jag förstår ju nu att vissa är underbart öppna och trevliga som sitt "defaultläge". Man får lära sig läsa det, och sen så tror jag än på devisen att ärlighet varar längst

Sen insåg jag en del annat. Min energi är lite låg känns det som. Vet inte vad det är, men jag är otroligt trött när jag kommer hem. Helgen å andra sidan var ju strålande, och jag var inte det minsta trött, möjligen lite klockan 3 på morgonen. Det känns tyvärr som att någon drar ur pluggen när man kommer hem. Orkar inte med mycket, bara mest att det överhuvudtaget skall se respektabelt ut. Skall fortsätta rensa och städa bland mina grejer nu i veckan också, se så det inte ligger något som inte är mitt någonstans jag inte riktigt räknat med.

Skrivandet gick bra igår. Kanske inte så bra jag tänkt, men jag fick petat in en del varor det skulle kompletteras med. Koncentrationen var dock flukturerande, men det går i alla fall framåt, om än lite på tongång. Jag låg och klurade på mitt och Toves knasiga projekt också. Det finns ett par fallgropar, och en stor svaghet/svårighet, men på något sätt så skall vi komma över den med.

Lev väl!

No comments: