November 8, 2007

Klar kall dag...

Jag sitter på det tysta och mörka kontoret och begrundar ett och annat. Mig själv till exempel, jag har fortfarande inte lyckats klura vem jag egentligen vill vara. Det är väl ingen stor hemlighet att jag har haft ett stort antal "issues" med mig, och jag står nu och blickar ut över något helt nytt inom mig. Känner mig stark och tillfreds, i alla fall delvis. Sanningar är alltid jobbiga att bearbeta och acceptera. Kanske mest på grund av att jag tidigare så starkt drivits av självförnekelse och självförakt. Det är dock något jag nu lämnar bakom mig. Jag har dock dåligt samvete och känner sorg över de personer jag genom mitt omogna beteende sårat på vägen, då jag haft huvudet i sanden.

Nu plötsligt börjar många frågeställningar ställas på sin spets. Saker väcks till liv och funderingarna rullar åter över mig. Det är mycket sånt jag stoppat undan till senare. Var ju tvungen att försöka arbeta med saker och ting i lite ordning. Funderingar om vem jag är och vad jag vill egentligen innerst inne. Vad vill jag få ut av livet nu. Vad vill jag åstadkomma, och hur kan det passas ihop med mina vänner och min omgivning. Mitt nuvarande problem är väl att jag hakat upp mig mittemellan det första och andra steget; vem är jag egentligen och vad vill jag med mitt liv. Jag skrev tidigare en lista med mål jag ställt upp för mig, men nu börjar jag tveka och revidera mig. Jag känner dock att mycket inom mig börjat förändras, och det gör att andra frågeställningar ploppar upp. Det senaste halvåret har så många tankar flugit genom mitt huvud, att det börjat bli lite svårt att sortera alla tankar. Även om jag nu inte är rädd för dom eller låter mig påverkas. Saker blandas ihop en del, och det har märkts på mina drömmar de senaste veckorna, vilket även gjort att jag sovit lite dåligt.

Ännu ett inlägg med ganska meningslöst svammel. Man kan fråga sig varför ibland, men det känns skönt och befriande att skriva, och nu mer vågar jag skriva helt öppet. Inte längre ha små filer med konstiga texter skräpande på mina datorer. Jag hoppas att jag kan dra lärdom av mina tidigare erfarenheter och misstag. Måste tänka mig för mer angående hur jag påverkar min omgivning, och påverkas av den. Utan att tappa fokus på att klara av att må bra själv, och inte längre falla i fällan att av rädsla anta andras sinnesstämningar. Det är nu dax att göra ett val, vad det än blir.

Lev väl!

No comments: