November 16, 2007

Ganska tung vecka

Det har varit lite slitit den här veckan, men jag har inte riktigt orkat skriva om det. Om än inte riktigt så jävligt jag i söndags blev rädd för. En del saker gick åt skogen, men dom börjar i alla fall så sakterligen återgå åt det mer normala nu. Det är klart det är ledsamt , men det kunde varit värre antar jag. Är väl kanske mest trött på mig själv att jag lyckats misstolka saker så kapitalt.
Efter första smällen så fick jag sen småbekymmer med huvudvärk och vimsighet, dock ingen feber, men balansen och fokus har varit lite tröga. Det har dock gått över nu i princip och jag funderar lite oroligt på vad det kan vara. Jag har ju ändå vänt tillbaks min kost lite mer nu och äter ganska bra igen, i alla fall regelbundet och nyttigt.

På jobbet var det annars ganska tradigt idag, moppade upp små frågetecken i vår tyska offert och satt och läste och skrev på lite små grejer jag nästan tappat bort. Så nu när min delaktighet i det tyska äventyret för tillfället är över så skall jag med största sannolikhet kasta mig över liknande projekt i Korea i nästa vecka.

Kom på den halvtokiga iden om att få tummen ur och köpa mig en TV också. Egentligen igår kväll, men jag nosade lite idag. Det är nog dax nu, vill ha något bättre och lite större. Det blir nog ett scanner inköp i morgon också, efter många om och men så tappade jag bort det i veckan.

Vi får se vart allt bär hän. I helgen så skall jag i alla fall skriva klart kläd och sadel/vagnsdelarna för postorderkatalogen. Har kommit en bra bit på vägen och har även gjort en hel del research om tyger, kläder och mode runt 1875. Så jag känner mig bra förberedd och har i princip gått igenom och fått upp ett förslag på damkläder som blev klart nu i kväll.
Vapenkapitlet har fått sig en första putsning också och ser lovande ut. Har dock en drös oklarheter rörande exakta årtal och fakta för vissa lite mindre vapentillverkare. Hål jag inte lyckats täppa, och det hade varit kul att kunna få med en del av deras tidiga vapen med korrekta årtal och andra fakta.

Lev väl!

No comments: