November 14, 2007

Nu igen...

Ibland har man mycket i huvudet, men vet inte vad man skulle kunna skriva om. Högvis av konstig inspiration har kastat sig över mig de senaste dagarna. Så till den milda grad att jag nära nog är handlingsförlammad. Vilket kanske inte är sant, för jag har fått en hel del gjort. Och försöker rikta allt mitt fokus mot jobbet och sen postorderkatalogen. Skuttar lite vilt mellan ämnena i katalogen, men har fått in en del nyttiga grejer, och all text som kommer till, var det än må vara, känns som en liten seger. Och steg närmare ett verkligt slut förande. Det känns dock nu som om det hade varit bäst om jag tog ett ämne i taget och slutförde dom, så det inte blir trafikstockning i hjärnan igen.

Jag begrundade utvecklingen runt omkring mig lite idag, men vet inte hur man skall ta saker, så jag tar det bara lugnt. Det känns som att det bästa är att bara vara och ta hand om sig själv. Det blir så snurrigt annars. Och det känns väldigt bra att få vara sig själv, precis så som man vill vara. Man skall noga vara lite mer egoistisk och se till att ta hand om sig själv mer. Ge sig själv möjligheter att få utlopp för ideer och projekt. Känner mig dock lite hämmad av att jag inte är mer grafiskt och konstnärligt begåvad. Det hade varit roligt att kunna rita och designa saker också, som det är nu så är min styrka att producera ideer och i viss mån texter. Skall se till att sätta mig mer i ett sammanhang där jag bättre kan förmedla och få användning för mina ideer.

Jag reflekterade också över människor igår kväll. Okända man tvingas interagera med i sitt dagliga liv. Och hur mycket en glad personlighet och ett leende kan värma. Att bara vara trevlig mot sina medmänniskor. Och jag inser att det rätta är att behandla andra som man själv vill bli behandlad, så kanske dom gör det också ibland. Med andra ord, att vara en trevlig och hjälpsam person.

Lev väl!

No comments: