November 1, 2007

Väder...

Jag kan inte låta bli att spy lite galla över väderleken ute, eller rättare sagt vad våra glada Stockholms baserade medier sade om det, och vad det nu är. Här är det mörkt mörkt mulet och regnet hänger tungt i luften, en "liten" kontrast till det klara soliga väder över stora delar av landet som utlovats för veckan. Jag vet att det inte är säkra prognoser, men det är lite skoj att få gnälla lite. Jag har ju sällan varit sån förut, inte klagat eller varit cynisk. Man kan fråga sig varför. Jag vill också kunna vara lite motfalls ibland, säga vad jag tycker och tänker. Få ryta ifrån och inte vara så medgörsam och underdånig hela tiden. Jag skall se till att plocka fram min egen vilja, och kunna känna att jag är en tänkande varelse nu. Jag skall glädjas åt att vara Johan, och se vart det bär hän...

Det är en strålande värld där ute, trots väderleken. Jag får se till att ta vara på det jag har nu. Ta Jessicas råd och försöka hitta dom glada stunderna, eller åtminstone en glad stund i varje vardag. Och jag vet vilka stunder som varit dom för mig nu senaste tiden, och jag hoppas att dom skall fortsätta.

Lev väl!

No comments: