November 25, 2007

Hemma igen

Efter några om och ett gäng men så är jag nu hemma från Stockholm. Tåget jag skulle åka med var trasigt så efter en timmes försening lyckades dom skaka fram ett ersättningståg. Det lite "roliga" visade sig dock vara att det hade för få vagnar, och min plats fanns då givetvis inte. Det blev vild tumult med alla arga människor, men jag satte mig i Bistron och tittade på och fångade tågmästaren när han kom förbi. Hans "kontor" ligger nämligen i Bistrovagnen. Han var vänlig och ursäktande och jag blev erbjuden en plats i vagnen längst bak med ett tjog fula britter. Så jag frågade lite vänligt tillbaks om det var okej att sitta i Bistrovagnen, vilket det var. Det resulterade också i att jag och några andra som tänkte samma tanke fick mat och dricka gratis, samt påskrift på våra biljetter som gör att vi skall få pengarna tillbaka. Vi vart ett glatt och trevligt litet gäng som ockuperade den mysigaste soffan i Bistron och satt där och trängdes med våra lap-tops och snackade strunt. Det var riktigt trevligt faktiskt.

Resan till Stockholm var mycket lyckad, och vi fick gjort mycket med postorderkatalogen. Diskussioner om varor som skall kompletteras med, upplägg för hur vi skall göra med illustrationer och mycket annat. Vi hann också stämma av vilka avsnitt som skall vara med i spelledardelen och diskutera regler för kvalitet och en massa annat. Vi diskuterade också andra projekt och gamla projekt. Tittade på bilder och illustrationer, och researchade varor. Vi gick även igenom avsnittet om "The National Grange" jag skrivit, och jag fick mycket värdefull feed-back. Så jag satte mig och kompletterade det avsnittet på tåget.
Vi hann också med att spinna loss, och ut alldeles för långt åt tjotta hejtti jag och Tove, vilket resulterade i att en fullkomligt vansinnig och knäpp ide sög sig fast i min hjärna, och jag kan inte släppa den. Den skall dock få ligga lite på hyllan ett tag till förmån för katalogen, men jag förde anteckningar om allt vi sade under dom här tre dagarna, så alla ideer finns kvar.

En annan vän tittade också förbi vilket var mycket trevligt, och jag fick en liten Vododoll, Angel ,som skyddar och hjälper dom som har det svårt. Det var väldigt snällt, och jag uppskattar det verkligen. Tack än en gång!
Jag hann också med att laga en del mat, och försöka skämma bort mina vänner lite med god mat och whisky. Något dom är värda allihop för dom är snälla och jag bryr mig om dom allihop, väldigt mycket.

Nu skall jag gå och lägga mig och begrunda en del tankar jag fick på tåget. Och jag är så lättad och nästan stolt över mig själv, att jag tog allt så rationellt och lugnt idag under "den stora tågtumulten". Det var så skönt att verkligen få ett elddop och verkligen klara av att fungera och tänka klart ändå.

Lev väl!

No comments: