November 8, 2007

Stad i ljus

Regnet strilar ned utanför och jag sitter vid köksbordet och skriver, eller rättare sagt sorterar sadlar och skriver rent. Jag har snart kommit igenom det också, och det börjar kännas som att saker till och med blir färdiga till sist. Det är en mycket skön känsla, som fyller mig med viss tillfredställelse.

Det är också en av förklaringarna till att jag inte skrivit så mycket här, samt att jag rensat i min garderob. Fyllde en säck med alldeles förstora kläder, massa byxor, skjortor och lite annat. Det känns skönt det med. Nu skall det bort och aldrig mer komma tillbaks. Har svurit för mig själv att aldrig mer tappa grepet om mig själv på det viset. Det känns som en ny början på livet. Och det som känns allra skönast är att jag helt lyckats få bort min "grottmansinstikt" att ta mer mat bara för att det finns. Mina potioner är nu nere på helt normala nivåer. Man behöver inte ta extra mycket bara för att det finns, men i morgon skall vi gå och äta Thaibuffé. Jag skall dock inte äta för mycket, bara det som är gott och som ligger i linje med min diet.

På jobbet har det varit bra idag. Många högflygande teoretiska diskussioner, detta då vi ju nu är inne i slutspurten på flera stora offerter och jagar kostnadsbesparingar och lösningar som är smartare än konkurrenternas. Det är underbart när man får ta på sig "tänkaluvan" och ägna hela sin mentala kapacitet åt att vara smart. Även om mina kollegor är lite fundersamma över att jag vill spela hårdrock när jag tänker. Sofie hade med en hög låtar av Sonata Arctica idag, och dom var helt okej.

Det regnade i och för sig under vår promenad idag, men inte så farligt även om det börjar bli kyligt nu. Det är dax att köpa ett par riktiga handskar och en mössa. Jag har börjat nosa lite på andra prylar också, tänkte skutta iväg och köpa lite onödiga saker. En scanner, kanske en billig skrivare, en mp3-spelare (kanske en Ipod), ett par bra träningsvänliga hörlurar, ett större USB-minne och kanske en ny TV. Vi får se vad det kan bli för skoj.

No comments: