November 22, 2007

Tankar åt alla håll...

Det är mycket som händer runt omkring en. Mycket man kanske inte reflekterar över, men det är det som är det roliga. Att lägga märke till små detaljer, och sånt som är ointressant i vardagen. Lite som en referens till Sherlock Holmes, som i böckerna noterar saker som antalet trappsteg i en trappa eller om saker är flyttade. Det blir små små detaljer, som inte är väsentliga. Kanske en liten rynka, eller en smilgrop, eller hur en persons ansikte förändras av sinnesstämningar eller bara av ljuset runt i kring.
Det kan också vara en sån sak som att vissa personer är raka, öppna och ärliga. De ställer ogenerat frågor, som andra kanske undviker för att de kanske är osäkra. Det är roligt att börja känna en annan person lite närmare. Att sitta och prata om tankar, erfarenheter och till och med problem. Det ger upphov till en del funderingar, men det känns skönt att kunna vara öppen och ärlig. Och få en öppen respons tillbaka.

Jag hade ju tänkt skriva igår, men alla telefonsamtal rubbade mina cirklar lite, och idag tänker jag bara ta en vilodag. I morgon skall jag bara ta det lugnt, och sen resa upp till Anders&Tove. Skall dock sätta mig och skriva lite tankar, funderingar och frågor som jag skall ta med mig upp. Skall ju försöka krama all must ur det här mötet. För det blir ju det sista innan den stora slutpushen. Samtliga varor skall få sig en en sista genomgång, och koll så att listorna och beskrivningarna överensstämmer.
Jag bokade dock in mig lite i den veckan jag tänk ge järnet, men det kan vara skönt att få lägga tankarna någon annanstans också då. Det skall bli lite mer bio också i den veckan. Vad får vi se.

Lev väl!

No comments: