November 20, 2007

En kväll

Kom precis hem efter att varit på bio med en kompis. En person som funnits i periferin ett bra tag känns det som, men som jag bara umgåtts sporadiskt med. Det känns bra att ha vänner, både kvinnliga och manliga som man kan prata med.
Det hela blev en riktigt trevlig kväll. Vi gick och åt på Svarta Oliver och pratade lite skit innan. Det var avslappnat och lite mysigt, och det får mig att funderar lite nu. Jag borde gå ut och äta oftare, umgås med mina vänner och inte vara avståndstagande och tråkig. Vad tjänar jag på att sluta mig i mitt eget skal och dra mig undan?

Filmen vi såg vara "Råta-tuille", en lite barnslig och naiv animerad historia, men ganska rolig och faktiskt inspirerande film. Inspirerande då den och besöket på Svarta Oliver fick mig att få lust för matexperiment igen. Mitt matlagande har varit bland det som haft de största topparna och dalarna de senaste månaderna. Vilket i och för sig gjort det mycket lättare att hålla min diet. Att bara äta lite sallad och kött är inte jätteskoj, men det är snabbt och enkelt när man inte orkar. Men nu har jag bestämt mig för att laga mat åt mina vänner oftare. Spelkvällar med lite mysig matlagning på ett hörn. Så det skall jag dra ihop nu snart. Eller försöka i alla fall.

Jobbet var bra idag. Ansvaret för den ryska offerten har gett mig tillfredställelse, och jag känner att jag åstadkommer något vettigt. Den är förvisso liten och ganska rak den offerten, men det är skönt att ha något relativt rakt och lätt att göra.
På eftermiddagen kom vår Senior Designer och min chef och rådfrågade mig om ett par kylvattenlösningar för andra offerter. Det kändes underbart bra att båda litar på mina kunskaper, och det hjälpte upp min självkänsla ett par pinnhål till.
Som en liten klick grädde på moset så pratade jag och en vän idag också. Saker har börjat normalisera sig och ett par stenar lättade från mitt bröst.

Allt som allt så har det varit en bra dag.

Lev väl!

No comments: