November 5, 2007

Stilla kväll

Dagen har runnit på i ett hiskeligt tempo, mycket att göra på jobbet. Omräkning av en hög beräkningar och klurande på vad de ändrade förutsättningarna innebär. Det är lite traggligt, men kunde varit värre. Sitter nu här hemma och har precis räknat om en klasse aggregat inför i morgon, och det känns som att vi är på banan igen.
Det var ett långt möte idag också, med genomgång av en av våra nyare produkter som vi skall försöka sälja in i de två stora offerter vi jobbar med nu. Det var spännande och det är ett mycket smart system, som kollegorna tagit fram.

Jag fick en förfrågan idag om jag hade några bra böcker att låna ut. Så nu sitter jag här och funderar på vad man skall ta med till en person som varken läst särskilt mycket fantasy eller SF förut. Har mer eller mindre bestämt mig för att ta med ett par Terry Pratchett böcker, tror att det kan passa hennes lätt cyniska personlighet.

Det har även fått mig att lite vagt fundera på andra saker, som den nyvunna förvirringen inom mig. Jag känner dock att jag inte vet hur jag skall formulera det, så jag låter bli. Hade tänkt skriva något mer vettigt idag, men kan inte riktigt komma på vad. Känner mig otroligt trött och seg nu, behöver nog vila lite. Fler recept är i och för sig på väg, och kanske skall ta med några tips om olika böcker så smånningom också.

Lev väl!

1 comment:

devilkitten said...

Neil Gaimans "Stardust" är alltid bra. Och Jon Courtenay Grimwood, eller Barbara Hamblys böcker om Benjamin January.